Μουσική

ΜΟΥΣΙΚΗ: υπάρχει ποιοτική ή είναι θέμα γούστου;

11:29 μ.μ.Χριστίνα Γεωργαλλή

Στις μέρες μας έχει επικρατήσει η άποψη ότι υπάρχει ποιοτική μουσική, και όχι μόνο αυτό, αλλά τους βλέπεις να τσακώνονται και να αντιδρούν θέλοντας να επιβάλλουν τη δική τους άποψη (ναι, ακόμα και στη μουσική!). Υπάρχει στ’ αλήθεια ποιοτική μουσική ή είναι θέμα προσωπικότητας, ψυχολογίας και επιλογών;

Όταν λένε ποιοτική μουσική εννοούν, απ’ ό,τι έχω εγώ καταλάβει, μουσική που ανταποκρίνεται σε ποιητικούς στίχους, με νόημα, που αγγίζουν την ψυχοσύνθεση του ατόμου αλλά έχουν και παιδευτικό χαρακτήρα και όχι βρισιές και «ατίθασους» στίχους (όπως είπε κι ο Καρβέλας –ουδέν σχόλιον).

Και έρχομαι εγώ φυσικά, ο «ώριμος» ο άνθρωπος (σας αφήνω να γελάσετε), για να αντιδράσω. Όπως θα έχετε καταλάβει, με νευριάζουν πάρα πολύ οι νοοτροπίες που θέλουν να μας γυρίζουν 100 χρόνια πίσω. Δεν τα μπορώ εγώ αυτά, να κάθονται να βγάζουν διάφορα με σκοπό να χειραγωγούν τον αναλφάβητο πληθυσμό και δεν ξέρω ποιους άλλους. Τι σημαίνει δηλαδή ποιοτική μουσική; Δηλαδή αν ακούω Goin’ Trough θα με κλείσουν φυλακή; Έλεος, υποτίθεται ότι σεβόμαστε τις προτιμήσεις των άλλων καθώς ζούμε σε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ και ΟΧΙ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ (για όσους το έχουν ξεχάσει).

Να εξηγηθώ. Δεν τα γράφω επειδή ακούω εγώ τέτοια μουσική και βασικά τι έχει αυτή η μουσική; Προσπαθώ να είμαι αντικειμενική. Καλώς ή κακώς, η νέα γενιά, βλέποντας τις δυσκολίες απ’ τους μεγαλύτερους, αποτελείται από παιδιά που βγάζουν τις απόψεις τους, οι οποίες είναι ενάντια στις νοοτροπίες που προείπα, μέσα από τέτοιου είδους μουσική και αντιδρούν έτσι ακριβώς επειδή είναι παιδιά και δεν ξέρουν να φερθούν. Αυτή νομίζω ότι είναι η βασική αιτία. Και το λέω γιατί είμαι κι εγώ παιδί-έφηβη και αυτή η μουσική βγάζει τα λόγια που θέλω ελεύθερα να πω για τον «κόσμο των μεγάλων» αλλά δεν τολμώ (γιατί υποτίθεται πως πρέπει να είμαι καλό κορίτσι και να μην βρίζω).

Εγώ λοιπόν προσωπικά, ακούω τα πάντα. Ακούω κάθε τραγούδι που έχει στίχους και νόημα που με εκφράζουν και που ταιριάζουν στη ψυχολογία μου ανάλογα με την κάθε στιγμή. Πχ θα ακούσω μπαλάντες του ’80 όταν θέλω να σκεφτώ, άλλα τραγούδια για να χαλαρώσω, χορευτικά όταν θα βγω έξω με τις φίλες μου και ραπ μουσική όταν θέλω να φωνάξω κάτι που με πνίγει.

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί λένε για χαζοτράγουδα, και αρχίζουν τις αμπελοφιλοσοφίες ότι «χάλασε ο κόσμος» και «πως ζουν τα σημερινά παιδιά» κτλ κτλ… Λάθος ή σωστό, οι δισκογραφικές εταιρίες αποφάσισαν να εντάξουν αυτά τραγούδια, είχαν ανταπόκριση από τον κόσμο και τώρα συνεχίζουν. Αν δεν σας αρέσουν, απλώς μην τα ακούτε! Δεν καταλαβαίνω γιατί το διαφορετικό που δεν μας αρέσει πρέπει οπωσδήποτε να το κατηγορήσουμε και να το περιθωριοποιούμε…

Εννοείται ότι περιμένω να ακούσω τις απόψεις σας

ΥΓ. Δεν ξέρω αν έχω δίκιο κι αν ακούγονται αυτά, αλλά τουλάχιστον εδώ που μένω τα ακούω συνέχεια και γι’ αυτό θέλησα να τα πω.




Γράφτηκε από Χριστίνα Γεωργαλλή

You Might Also Like

12 σχόλια/comments

  1. Χριστίνα μου θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Όλα είναι θέμα γούστου. Σαφώς δεν υπάρχει ποιοτική μουσική και μη ποιοτική, υπάρχει μουσική και τραγούδια για κάθε στιγμή και για κάθε ψυχική διάθεση. Προσωπικά ακούω και ευχαριστιέμαι τα πάντα, αναλόγως τη στιγμή και τη διάθεσή μου. Όλα τ'άλλα είναι δήθεν που ακούς από δω κι από κει κι ειδικά οι συνθέτες όλοι να πουλάνε θέλουν κι όταν δε γίνεται αυτό λυσσάνε...
    Καλημέρα γλυκιά μου, καλό σου σαβ/κο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ πιστεύω πως η μουσική είναι θέμα καθαρά υποκειμενικό.
    Εξαρτάται από τι θέλουμε την δεδομένη στιγμή και πως νιώθουμε.
    Δεν θα καταδικάσω κανένα είδος,
    είναι στιγμές που ακούω απαλή μουσική άλλες έντονη.
    Περνούν όλα από τα αυτιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητή Μαρία, λες αυτό ακριβώς που λέω κι εγώ. Η μουσική και είναι και πρέπει να θεωρείται υποκειμενική και οι εταιρίες πρέπει επιτέλους να σκέφτονται και κάτι άλλο εκτός από το κέρδος!

    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αναστασία μου συμφωνώ απόλυτα. Κι εγώ όπως είπα και στην ανάρτηση, ακούω τα πάντα.

    Να είσαι καλά, τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πες τα κοπέλα μου! Τόσο καιρό τα λέω κι εγώ σε διάφορα blogs σε σχόλια και τα έχω πει και σε ποστ παλιά!
    Τι θα πει έντεχνο και ποιοτικό; Δηλαδή τα υπόλοιπα είναι άτεχνα και κακής ποιότητας; Αν εμένα με εκφράζει κάτι και σκυλοτράγουδο να είναι γιατί να μην το ακούσω; Επειδή κάποιοι κολλημένοι θα μου πουν ότι δεν έχω επίπεδο; Ό,τι γουστάρω θα ακούω, οποιαδήποτε στιγμή της ζωής μου! Και σκυλοτράγουδα θα ακούσω, και ροκ, και ραπ-χιπ χοπ, και r'n'b, και ποπ και "έντεχνα"! Το κάθε είδος έχει βγάλει και καλά και κακά (σύμφνωα με το προσωπικό γούστο του καθενός) κομμάτια! Δε σημαίνει ότι ένα τραγούδι θα είναι καλό ή κακό ανάλογα με το σε ποιο είδος εντάσσεται! Άλλωστε αυτές οι ταμπέλες στη μουσική -και γενικώς οι ταμπέλες- μου τη δίνουν! Η μουσική είναι για να ενώνει τους ανθρώπους, όχι για να τους χωρίζει και να τους κάνει να μαλλιοτραβιούνται και να ξεκατινιάζονται! Αλλά σ'αυτή τη χώρα το ξεκατίνιασμα γίνεται με την πρώτη ευκαιρία γιατί είναι η αγαπημένη ασχολία πολλών φαίνεται! Όπως εγώ δεν κρίων κανέναν για αυτά που ακούει, έτσι δε μ'αρέσει να τη λένε και σε μένα! Και αν υπάρχει διαφωνία, ή βρίσκεις κάτι που να αρέσει και σε όλους τη στιγμή που είστε μαζί ή τίποτα! Αλλά όταν φαίνεται στο msn μου τι ακούω, δε γουστάρω να μου γράφει η καθεμία που το παίζει κουλτουριάρα και να μου λέει "έλεος με τα λαϊκά άσματα" χωρίς καν να την ενοχλώ! Σπίτι μου μόνη μου τα΄ακουγα, αυτή τι δουλειά είχε να ανακατευτεί;
    Γενικά υπάρχει πολλή προκατάληψη και πολλοί δεν καταδέχονται να ακούσουν ένα τραγούδι επειδή ανήκει σε κάποιο συγκεκριμένο είδος που βρίζουν χωρίς λόγο!
    Συγνώμη για το μεγάλο σχόλιο, αλλά είναι κάτι που κι εμένα με εκνευρίζει αφάνταστα και συμφωνώ μαζί σου και χάρηκα που βρέθηκε κάποιος με την ίδια άποψη!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δακράκι μου, έχεις απόλυτο δίκιο! Εγώ να δεις πως νευριάζω με κάτι τέτοια! Καλά για ξεκατίνιασμα ούτε λόγος, συχνό φαινόμενο! Και επίσης συμφωνώ ότι σ' αυτή τη χώρα το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να κουτσομπολεύουν και να σχολιάζουν, πράγμα που επίσης δεν το αντέχω! Μένω σε ένα χωριό στη μέση του πουθενά και νομίζουν ότι είναι κα΄πιοι αφού σε κάνουν να μην μπορείς να κυκλοφορείς έξω (φυσικά εγώ όσο λένε νευριάζω πιο πολύ και βγαίνω έξω πιο πολύ και τους γράφω πιο πολύ). Πάντως αγάπη μου έχεις απόλυτο δίκιο!

    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. χριστίνα καλησπέρα κάθε γενειά έχει τα δικά της με το ζόρι να βάλουμε ένα σήμερα να ακούσει χατζδάκη όχι βέβαια όσο για την αμαλιά που έχεις αριστερά με συγκίνησε το σχόλιο σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η αλήθεια είναι ότι οι νέοι δεν ακούν τη μουσική των παλαιοτέρων και μάλιστα τη θεωρούν αρκετά χαζή και τη σνομπάρουν. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για όλους. Εγώ επιθυμώ πολλές φορές να βγαίνω με τους δικούς μου, να πηγαίνω σε ταβέρνες με ζωντανή λαϊκή μουσική ή σε μπαρ φίλων που βάζουν μουσική της γενιάς τους όπως είπες κι εσύ. Και σε πληροφορώ πως ξέρω όλα τα τραγούδια. Τα άκουγαν οι δικοί μου, έτσι έχω μεγαλώσει κι εγώ μ'αυτά. Φυσικά οι φίλες μου μου λένε "πως τα ακούς;" αλλά δεν έχουν ακούσει ποτέ τους στίχους και το νόημα των τραγουδιών.

    Όσο για την Αμαλία έχεις δίκιο. Ήταν το λιγότερο που μπορώ να κάνω. Αν το δημοσίευα σε ανάρτηση θα χανόταν κάποια στιγμή, γι'αυτό το έβαλα στο sidebar.

    Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν ξερω για τον υπολοιπο κοσμο...
    ο καθενας μπορει να ακουει οτι του αρεσει... αλλα ταυτοχρονα ΟΦΕΙΛΕΙ να σεβεται τις επιλογες του αλλου...

    Τι να κανουμε. Προσωπικα με Metal ξεσπαω, ερωτευομαι, χαλαρωνω, ποναω, κλαιω, χαιρομαι, πορωνομαι και εκφραζομαι...
    ολα τα υπολοιπα ειδη μουσικης (σχεδον ολα δηλαδη) με αφηνουν παγερα αδιαφορη... δεν πα να λεει ο καθενας οτι θελει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Βασικά metal δεν ακούω ποτέ μου. Αλλά συμφωνώ ότι πρέπει να σεβόμαστε τις επιλογές των άλλων.

    Να' σαι καλά, καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητή Χριστίνα

    Διάβασα το νεανικό σου άρθρο περί μουσικής και επισημαίνω την λέξη νεανικό καθώς όπως και εσύ η ίδια παραδέχεσαι το "κυκλοθυμικό των γούστων σου" περί μουσικής.

    Είναι αλήθεια ότι η μουσική όπως παραδέχεσαι είναι ταυτόχρονα άγγιγμα ψυχής αλλά και τρόπος έκφρασης (πχ είπες πως όταν είσαι θυμωμένη ακούς ραπ..). Ο ρόλος λοιπόν της μουσικής ως ψυχικός καταλύτης έχει να κάνει τόσο με το άτομο όσο και με την κοινωνία. Επειδή όμως η μουσική επηρεάζει και τα 2 (για αυτό και μερικοί όπως θα έχεις ακούσει βγάζουν τραγούδια για την πάρτη τους και άλλοι για να αλλάξουν τον κόσμο) δεν νοείται να δούμε μόνο ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ την μουσική. Ότι σου αρέσει εσένα έχει και κοινωνικό αντίκτυπο.

    Θα σου δώσω ένα παράδειγμα: Φαντάσου να μαζευτούνε 1000 ναρκομανείς τραγουδιστές και να κάτσουν πάνω από το κεφάλι ενός ανήλικου ενός έφηβου ή ακόμα μικρότερου παιδιού και να τον παροτρύνουν να κάνει χρήση ναρκωτικών. Θα σου άρεσε κάτι ανάλογο να γινόταν στο δικό σου παιδί?

    Έτσι λοιπόν η πρώτη μου διαφωνία με την -κατά την άποψή μου κ σόρυ αν σε στεναχωρώ - παιδιάστική σου άποψη περί μουσικής είναι ότι είθισται από το Κράτος ή από κάποιου είδους επιτρπή ή και από τον ίδιο τον λαό να μπαίνει και ένα φρένο ως προς το τι θα ακούγεται. Έκφραση δεν σημαίνει ασυδοσία. Δεν σημαίνει παίρνω ένα μικρόφωνο και εξαπολύω ύβρεις και χριστοπαναγίες!

    Η δεύτερή μου διαφωνία είναι περί ποιότητας. Κοίταξε η μουσική και αυτή ως τέχνη έχει διάφορους κανόνες. Αν αρχίσεις χωρίς καμία βασική γνώση να κοπανάς ένα πιάνο, όσο και να το παιδεύεις δεν πρόκειται να ..κάνεις τέχνη. Ένας λοιπόν από τους κανόνες της μουσικής είναι η αρμονικότητα, ο στίχος με νόημα όπως και εσύ η ίδια είπες, το τεχνικό επίπεδο οι εντάσεις οι τονικότητες ιδιαίτερα για τα ηλεκτρονικά είδη. Και είπες και κάτι για Goin' Through. Εδώ έχουμε το τέλειο παράδειγμα:
    Πολλά παιδιά της ηλικίας σου ακούνε Goin' Through [προφανώς επειδή το είδαν στο Mad, άλλο (σχετικό) θέμα αυτό]. Σε μικρές ευαίσθητες ηλικίες με αρκετές θα έλεγα ιδιαιτερότητες η ραπ μουσική έχει μεγάλη απήχηση. Ίσως γιατί έχει ένα ριζοσπαστικό χαρακτήρα , ίσως γιατί ακούγεται θυμωμένη και σας δίνει την αυτοπειθαρχία και την αυτοπεποίθηση που χρειάζεστε (ένας από τους πολλούς λόγους που οι ανασφαλείς έφηβοι προτιμούν το μαύρο χρώμα)ίσως...
    Έχει ακούσει κανείς όμως από αυτούς τους mainstream πιτσιρικάδες beastie boys, txc, ffc, big L ή έστω και Tupac? Η πιθανότερη απάντηση είναι όχι. Όμως κοίτα το παράλογο: Οι παραπάνω που ανέφερα έχουν 8 φορές μεγαλύτερο στιχουργικό νόημα, έχουν 8 φορές καλύτερο flow (αυτό είναι και ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ του ράπερ) και 8 φορές καλύτερες παραγωγές. Και δεν μιλάω για γούστα αλλά για την αρμονία του ήχου. Όταν κόβεις μια λούπα στραβά ή όταν ο ήχος είναι μονοκόμματος αυτό δεν είναι γούστο, είναι λάθος. Έλα όμως που το λάθος προβάλλεται συνεχώς από τα media και το ασπάζονται πιτσιρίκια σαν και σένα (λέμε τώρα) που θρέφονται ακόμα από τον μπαμπά και την μαμά τους και "θέλουν να κάνουν την επανάστασή τους επειδή δεν βρίσκουν γκόμενα..."

    Βλέπεις λοιπόν δεν είναι όλα θέμα γούστου. Δεν μπορεί ο άλλος να μιλάει με πολιτικό περιεχόμενο, με ντόπα παραγωγή με 10 ώρες την ημέρα εξάσκηση του μουσικού οργάνου του και να έρθεις εσύ και να πεις "εμένα μου αρέσει η Γαρμπή". Το γεγονός ότι μεγάλη μερίδα του κόσμου δεν έχει μουσική παιδεία δεν μπορείς να το πεις "ε άστους μωρέ γούστο τους είναι" και να αδιαφορήσεις. Εγώ προσωπικά λέω ότι κάτι πρέπει να κάνουμε για αυτό (ως πολιτεία). Εσύ?

    Το τρίτο και τελευταίο είναι αυτό που είπες περί δημοκρατίας. Κοίτα δεν θέλω να φανώ αγενής ή αυταρχικός τύπος, ούτε κανένας παντογνώστης που κάνει κήρυγμα ιδεών, αλλά...έχω την εντύπωση πως δεν ξέρεις ακριβώς τι κατηγορείς.

    Δεν φταίει ούτε ο φασισμός ούτε ο κομουνισμός που μερικοί δεν έχουν ακούσει ποιοτική μουσική (ναι! η ποιότητα υπάρχει), ούτε που μερικοί απλά εκμεταλλεύονται τις ανήλικες παιδικές ψυχές δηλητηριάζοντάς τις με σεξισμό και χαζά ποιηματάκια, δημιουργώντας μέσω μιας αποχαυνωμένης μουσικής βιομηχανίας αυνανιζόμενη νεολαία. Επίσης δεν φταίει η εξουσία που τα νέα ταλέντα (της ηλικίας σου πάνω κάτω) χάνονται και δουλεύουν μεροκαματιάρηδες την ίδια ώρα που για να κάνεις καριέρα στο τραγούδι πρέπει να δείξεις κωλαράκι και βυζάκι και να είσαι εξπέρ στις ..δημόσιες σχέσεις.
    Όλα αυτά επί δημοκρατίας γίνονται γλυκία μου. Επί δημοκρατίας...

    Θοδωρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θοδωρή, αρχικά θα συμφωνήσω στο ότι η μουσική έχει και τον κοινωνικό αντίκτυπο. Αυτό που έγραψα όμως ήταν κατά κύριο λόγο προσωπική μου άποψη και μιλάω συγκεκριμένα σε ένα περιστατικό που έγινε στο μέρος που μένω και επέμεναν ότι η μουσική που ακούν είναι η "ιδανική". Ραπ μουσική δεν ακούω, ούτε Goin' Trough. Τα χρησιμοποίησα ως παράδειγμα και σ’ αυτό έπρεπε να βάλω τον εαυτό μου. Όμως δεν κατηγορώ, όπως είπα προσπαθώ να φανώ αντικειμενική και να δικαιολογήσω για ποιους λόγους μπορεί να ακούν αυτή τη μουσική γιατί στο κάτω κάτω είναι δικαίωμά τους...

    Όσο για το παράδειγμα με τους ναρκομανείς, συμφωνώ, εν μέρει, για τον έλεγχο στα τραγούδια, αλλά δεν εννοούσα ακριβώς αυτό. Έχω ακούσει τραγούδια που ακούν οι φίλοι μου και νομίζω πως είναι εντελώς "ακίνδυνα"... Όπως προείπα μιλούσα συγκεκριμένα για αυτό το περιστατικό με τους γνωστούς μου, όχι γενικά.

    Για την μουσική ως τέχνη συμφωνώ. Γι' αυτό ακριβώς δεν ακούω αυτή τη μουσική. Για μένα είναι κάτι άλλο όχι αυτό που θέλουν να πουλήσουν. Έκανα πιάνο, ξέρω από αρμονία, μελωδία και όλα τα συναφή αλλά συνεχίζω να πιστεύω ότι αν κάποιος θέλει να τα ακούσει είναι δικαίωμά του. Εξάλλου η πολιτεία θα μπορούσε να ελέγχει ώστε να κάνει τους πολίτες να σκεφτούν από μόνοι τους το σωστό και το λάθος. Αφού τα πράγματα έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο και μιλάμε πλέον για έφηβους, που δεν αλλάζουν άποψη, αν απλώς απαγορεύονται τραγούδια, τα παιδιά θα αντιδράσουν –τι θα έκαναν;- και θα τα ακούνε πιο πολύ. Ακριβώς γιατί είναι παιδιά και το....απαγορευμένο πουλάει! Λέω συνέχεια ότι όλα είναι θέμα παιδείας. Αυτή την παιδεία πρέπει να δώσει η πολιτεία αλλά μάλλον πρέπει να διορθώσει άλλα πρώτα πριν ασχοληθεί με τη μουσική. Θα μπορούσε να οδηγήσει τις επιλογές προς τη σωστή κατεύθυνση και όχι προς τα εκεί που την συμφέρει.

    Άλλωστε ακόμη κι αν άκουγα Goin' Through, δεν θα ήταν για να έχω αυτοπεποίθηση. Αυτό συμβαίνει με μερικά παιδιά, δεν αντιπροσωπεύει όλους τους έφηβους. Όπως είπα θα το άκουγα γιατί ο στίχος λέει σωστά πράγματα, μας αντιπροσωπεύουν. Και θα το άκουγα όταν ήμουν θυμωμένη με τις καταστάσεις γύρω μου. Για παράδειγμα, αφού μιλάμε γι' αυτό το συγκρότημα, όταν άκουσα το τραγούδι "Ελλάδα συγνώμη" σκέφτηκα ότι να κάποιος που τα λέει. Δεν είναι ο τέλειος άνθρωπος, αλλά ένα δίκιο το έχει, για να λέμε και την αλήθεια... Και συνεχίζω να επιμένω ότι αν υπήρχε πρόβλημα θα μπορούσε το κράτος να βάλει φρένο στα ΜΜΕ, αφού το ανέφερες, που προβάλλουν τέτοια τραγούδια ώστε να μην πληροφορούνται τα παιδιά και να διαλέξουν αργότερα με αληθινά κριτήρια τη μουσική που θέλουν να ακούν,και όχι να απαγορεύουν στη μουσική, συγκεκριμένα τραγούδια, που είναι θέμα επιλογών.

    Το δημοκρατικό καθεστώς το είπα με την έννοια ότι πρέπει να σεβόμαστε τις επιλογές των άλλων. Ποιοτική μουσική υπάρχει, ναι. Και κακή μουσική. Ποιοτική ή όχι όμως, αν τους αρέσει πρόβλημά τους.

    Ως πολιτεία και ως πολίτες σίγουρα δεν πρέπει να αδιαφορήσουμε. Και σ’ αυτό συμφωνώ μαζί σου. Αλλά αν οι άνθρωποι έχουν μεγαλώσει έτσι, και, κακά τα ψέματα, υπάρχουν και θέλουν πολλοί να υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι, δεν μπορείς να τους αλλάξεις γνώμη ότι κι αν κάνεις. Γι’ αυτό λέω ότι οι παράγοντες οικογένεια, σχολείο, κράτος αλλά και άτομο πρέπει να δένουν αρμονικά. Αλλιώς τέτοια θα συμβαίνουν και ακόμα χειρότερα μας περιμένουν!

    Και σχετικά με το τελευταίο, πάλι επιμένω ότι για να γίνει κάποιος έτσι ή κάποια αφού αναφέρθηκες στα σωματικά προσόντα, πάλι κάτι θα φταίει. Άρα καταλήγω πάλι στο ότι οι ρίζες του προβλήματος είναι αλλού και τα αίτια θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού. Και από όλους μας, δεν είμαι από αυτούς που κατηγορούν μόνο το κράτος.

    Δεν στεναχωρήθηκα για την άποψή σου. Γράφω σε ένα μπλοκ τις απόψεις μου, απλώς γιατί θέλω να τα πω κάπου και να ακούσω άλλους, οι οποίες απόψεις μου μπορεί να είναι κολλημένες όσο δεν πάει ή οτιδήποτε άλλο, αλλά αφήνω ανοιχτά τα σχόλια για να μάθω κι εγώ πράγματα. Δεν το παίζω τέλειος άνθρωπος, είμαι ακόμη πολύ μικρή και ξέρω ότι έχω πολλά να μάθω.

    Οι αντιρρήσεις σου φυσικά και είναι δεκτές! Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

My instagram photos!

Instagram

Φορμα επικοινωνιας